1.1 Condiții generale
Conform legislației în vigoare (OUG 34/2014 completată de Legea 51/2003 cu privire la regimul juridic al contractelor la distanță – art 12, pct a) și Directiva 97/7/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 20.05.1997 privind protecția consumatorilor cu privire la contractele la distanță – art 3, pct (2), primul paragraf) contractele de furnizare de produse alimentare, băuturi sau alte bunuri de consum curent furnizate la domiciliului consumatorului, la reședința acestuia sau la locul său de muncă prin distribuitori stabili nu pot fi denunțate unilateral. Odată produsele primite, acestea NU mai pot fi returnate.
De asemenea, în conformitate cu OUG 34/2014 cu modificările și completările ulterioare, pentru produsele non-alimentare consumatorul beneficiază de un termen de solicitare retur de 14 zile calendaristice valabil de la data când acesta a intrat în posesia produsului comandat online și livrat prin intermediul unui curier agreat de furnizor.
Consumatorul are obligația să primească personal coletul cu produsele comandate, iar în cazul în care coletul este deteriorat, să ceară curierului pe loc întocmirea unui proces verbal de colet deteriorat. Coletul deteriorat NU se va deschide pentru verificarea produselor. Consumatorul poate, în acest caz, fără a deschide coletul, să refuze primirea. Nu se acceptă reclamații ulterioare sau returul produselor pentru care, la primirea coletului cu urme vizibile de deteriorare exterioară, nu s-a întocmit proces verbal de “colet deteriorat”, opțiune oferită de curier.
Prevederile OUG 34/2014 se aplică doar consumatorului definit ca orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociații așa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 OG 21/1992 privind protecția consumatorilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
În conformitate cu OUG 34/2014, Consumatorul care dorește să își exercite dreptul de retragere și retur, trebuie să aibă în vedere următoarele aspecte:
Produsul returnat trebuie să fie în aceeași stare în care a fost livrat (în ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte și documentele care l-au însoțit);
Cheltuielile de returnare vor fi suportate integral de consumator, iar rambursarea contravalorii produsului se va face în cel mult 14 zile calendaristice de la recepția produsului care a făcut obiectul vânzării.
Expedierea produsului ambalat necorespunzător, care duce la deteriorarea acestuia pe durata transportului, atrage în totalitate răspunderea expeditorului, în acest caz consumatorul.
Furnizorul verifică aspectul fizic și funcțional al produselor returnate în termen de 14 zile de la data achiziției și va informa Consumatorul cu privire la starea acestora.
Prin excepție de la prevederile OUG 34/2014, societatea noastră poate accepta, în anumite condiții, ca și un Consumator persoană juridică să își exercite dreptul de retragere și retur, dar acesta se va exercita în termen de maxim 3 zile calendaristice de la data recepționării produselor. Societatea noastră nu își asumă obligația de a accepta un retur al produselor de la o persoană juridică, exceptând cazurile expres prevăzute de lege în acest sens. În caz de accept al returului, Consumatorul persoană juridică va avea aceleași obligații și va trebui să îndeplinească aceleași condiții ca și în cazul Consumatorului persoană fizică.
1.2 Solicitarea returului
Notificarea deciziei de retur se va face telefonic 0727025212 sau prin email delidecocake@gmail.com
(ATENTIE! NU se accepta returul produselor alimentare, conform reglementarilor legale in vigoare, produselor personalizate sau al produselor pentru care nu s-a intocmit la livrare, impreuna cu curierul, proces verbal de “colet deteriorat”, in cazul primirii coletului cu urme vizibile de deterioare exterioara).
- Dupa primirea cererii de retur, vom facem AWB pentru ridicare produselor.
Taxa de returnare: 14.99 lei (va fi retinută din valoarea produselor)
- Sau Clientul va trimite produsele returnate, costurile de transport fiind suportate integral de client, la adresa: DELIDECO CAKE SRL 314 Dunarii, Alexandria, Teleorman, Codul postal 140065, Telefon 0727025212.
1.3 Condițiile privind starea produsului pentru care se solicită retur
Să fie cu etichetele specifice de identificare și ambalaje intacte;
Să fie însoțit de toate accesoriile cu care a fost livrat, inclusiv manual de utilizare și certificat de garanție, dacă este cazul;
Să nu prezinte deteriorări de aspect fizic sau funcțional;
Să nu prezinte elemente sau subansamble lipsă;
Să nu aibă urme de utilizare sau instalare (resturi alimentare, praf, pete, zgârieturi, țevi tăiate, modificări etc.);
Dacă produsul returnat a fost însoțit de materiale promoționale sau cadouri, se vor returna și acestea în condițiile de aspect fizic, funcțional și ambalare așa cum au fost recepționate.
În cazul în care produsul returnat nu îndeplinește condițiile de retur menționate, furnizorul își rezervă dreptul (în conformitate cu OUG 34/2014) să rețină din valoarea produsului sumele necesare recondiționării acestuia pentru a fi adus la starea inițială când a fost recepționat de Consumator.
1.4 Situațiile în care nu se pot returna produsele achiziționate online
Nu se pot returna produse aflate în una sau mai multe dintre următoarele situații:
Produsele alimentare și asemănătoare acestora, datorită riscului de deteriorare;
Produsele comandate online dar care au fost ridicate direct din depozit;
Produsele achiziționate de persoane juridice;
Produse aduse pe “comandă specială” (COMANDĂ SPECIALĂ este definită ca fiind lista de produse comandate de către Consumator și care nu se află în stocul uzual al Furnizorului dar care pot fi livrate pe baza unei comenzi ferme și a plății unui avans, în termenii agreați de părți);
Produsele cu etichetele de identificare ale produsului sau ale ambalajului deteriorate sau lipsă;
Produsele care prezintă urme de utilizare sau instalare (resturi alimentare, praf, pete, zgârieturi, țevi tăiate, modificări etc.).
1.5 Condiții generale privind returnarea banilor către Consumator
Returnarea banilor se efectuează numai dacă produsul a fost achitat de către Consumator și returnat la Furnizor în termenii precizați de lege (OUG 34/2014 cu toate completările ulterioare).
Pentru produsele returnate în primele 14 zile calendaristice de la achiziție, termenul de rambursare a banilor este de 14 zile calendaristice de la data când Furnizorul a recepționat produsul returnat.
Returnarea banilor se poate face după cum urmează:
Pentru Comenzile achitate cu card bancar -> prin restituire în contul din care a fost efectuată plata sau transfer bancar în contul bancar transmis de client;
Pentru Comenzile achitate ramburs -> prin restituirea contravalorii produsului în contul bancar transmis de client.
Vânzătorul va putea amâna rambursarea sumei până la primirea Bunurilor vândute sau până la primirea unei dovezi conform căreia acestea au fost expediate, în cazul în care nu s-a oferit să recupereze el însuși Bunurile (se va lua data cea mai recentă).
1.6 Costul transportului
În cazul în care Consumatorul returnează parțial sau total comanda, respectând specificațiile de la punctul 1.4., Furnizorul va returna doar contravaloarea produselor respective, fără a returna și costul de transport aferent expediției coletului de la Furnizor la Consumator.
1.7 Primirea unui produs greșit
În cazul în care clientul primește un produs greșit, respectiv a fost trimis un produs Y în loc de produsul X comandat, clientul este rugat să ne trimită o poză a produsului greșit, precum și o poză cu detaliile de comandă sau factura (care sunt incluse în colet) la adresa de email delidecocake@gmail.com. După verificarea situației, vom trimite un curier pentru a livra produsul corect, iar clientul va face schimbul cu produsul greșit. Costul transportului pentru acest schimb va fi suportat integral de către noi.